Brace
Brace
Factory 3
Brace
Knowledge Based

شرکت بتون صنعت بریس صنعت ریلی کشور را متحول کرد

شرکت بتون صنعت بریس صنعت ریلی کشور را متحول کرد

عضو هیات امنای دانشگاه بوعلی سینای همدان:

شرکت بتون صنعت بریس صنعت ریلی کشور را متحول کرد/ فارغ التحصیلان دانشگاه نیازهای جامعه را شناسایی کنند

در حاشیه چهل و هشتمین کنفرانس بین المللی ریاضی که به همت استاد ریاضی آقای دکتر فیضی بعنوان دبیر اجرائی کنفرانس در دانشگاه بوعلی همدان در 31 شهریور برگزارشد، میزگرد کارآفرینی و اثربخشی دانش ریاضی و همچنین چالش های آن با حضور صاحبنظرانی همچون؛ دکتر معماریانی رئیس موسسه تحقیقات ریاضی دکتر مصاحب دانشگاه خوارزمی، دکتر تابش استاد دانشگاه استنفرد و دکتر میرابیان مدیرعامل شرکت بتن صنعت بریس و مهندس مسرور مدیرعامل شرکت شتاب دهنده کسب و کار دیموند و مهندس کریمی مدیر عامل شرکت تارا کارآفرینان نمونه برگزار شد.

در این میزگرد که دانشجویان و اساتید رشته ریاضی کشور حضور داشتند چالشهای رشته ریاضیات و علوم پایه در حوزه کارآفرینی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت بتون صنعت بریس که دانش آموخته رشته آمار و ریاضی و دکترای DBA  دارد و منتخب کارآفرین نمونه سال 95 است، در این جلسه اظهار داشت: پایه پیشرفت بشریت علم آموزی و کسب دانش بخصوص ریاضیات است.

حسین میرابیان با تاکید بر اینکه كاربرد رياضي در علوم مختلف و کارآفرینی انكارناپذير است، گفت: در همه رشته های مهندسی و حتی علوم انسانی، رشته ریاضی مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

میرابیان ادامه داد: بايد گفت كه همه صنايع ،‌زير ساخت رياضي دارند و به همين دليل در همه مراكز صنعتی و تحقيقاتی دنيا، رياضيدانها در كنار مهندسان و دانشمندان ساير علوم با ارائه مدل های ریاضی حضوری فعال داشته و آنچه در نهايت ارائه می‌شود، نتيجه كار تيمی آنهاست.

وی در مورد فرصت‌های شغلي موجود در ايران گفت: اگر در جامعه ما مشاغل جنبه علمي داشته باشند، قطعا به تعداد قابل توجهي رياضيدان نياز خواهيم داشت چون يك رياضيدان مي‌تواند مشكلات را به روش مدل سازی ریاضی حل كند. البته اين به آن معنا نيست كه در حال حاضر هيچ فرصت شغلی برای يك رياضيدان وجود ندارد اما بايد حضور رياضيدانها در مراكز تحقيقاتي و صنعتي پررنگتر باشد.

وی با گذری به گذشته تحصیلی خود افزود: زمانیکه از رشته ریاضی فارغ التحصیل شدم و برای اشتغال به بازار کار مراجعه کردم، متاسفانه به نتیجه دلخواه نرسیدم و تصمیم گرفتم با تحصیل در رشته های مکمل در مقاطع بالاتر وتلاش و پیگیری های مستمر اما به کمک مدل های ریاضی تدوین شده اقدام به راه اندازی شرکت بتن صنعت بریس کرده که تا اینکه امروز به غیر از خود و فرزندانم اشتغال 300 نفر از جوانان استان همدان فراهم شده است.

میرابیان با بیان اینکه مسلح بودن به توانایی تجزیه و تحلیل و فهم ریاضیات در موفقیت این شرکت بسیار تاثیرگذار بوده است، گفت: شرکت دانش بنیان بتون صنعت بریس با اختراع چهار نوع تراورس بتونی جدید توانست، سرعت سیر قطار را از 120 به 200 کیلومتر در ساعت ارتقاء و با افزایش بار محوری تراورس ها صنعت حمل و نقل ریلی کشور را متحول کند.

وی گفت: آنچه که فارغ التحصیلان دانشگاهها باید دنبال کنند، شناخت نیازهای جامعه است، همانطور که امروز ما از موهبتهایی که گذشتگان فراهم کرده اند برخورداریم باید به عنوان یک عضو جامعه بشریت با شناسایی مشکلات و نیازهای موجود و رفع آن هدیه ای به آیندگانمان تقدیم کنیم.

مدیرعامل شرکت بتن صنعت بریس با اشاره به اینکه این شرکت از مرحله استارت آپ کار خود را شروع کرد و تا مرحله عمل پیش رفت، افزود: همه دانش آموختگان ریاضی باید به این باور برسند که نیاز شناخته شده ای را می توانند مشخص کنند و تا عملی شدن این باور برای آن تلاش کنند.

میرابیان با بیان اینکه یک دانش آموخته ریاضی علم تجزیه و تحلیل ارتباط بین پدیده ها را می داند، گفت: تمام پایه ریاضیات در علم هندسه بر پایه یک نقطه است  و هستی هم به حکم پروردگار از یک نقطه آغاز شده است و نمی توان یک پدیده­ی اجتماعی را مثال زد که نظم و قاعده­ی ریاضیات در آن نقشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برای فارغ التحصیلان ریاضی همواره کار وجود دارد، ادامه داد: درست است كه در جامعه ما مكان کمی برای جذب فارغ‌التحصيلان رياضی وجود دارد اما يك ليسانس رياضی به دليل نظم فكری و بينش عميقی كه در طی تحصيل به دست می‌آورد، می‌تواند با مطالعه و تلاش شخصی در بسياری از شغل‌ها، حتی شغل‌هايی كه در ظاهر ارتباطی با رياضی ندارد موفق گردد.

در خلال این میزگرد دیگر میهمانان حضوری و از طریق اسکایپ مطالب ارزنده ای ایراد نمودند و در پایان میزگرد با پرسش و پاسخ های حاضرین به پایان رسید که در آینده به آن اشاره خواهد شد.

Date: