Dr.Satari1
Dr.Satari2
Dr.Satari3

بازدید جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از شرکت بتون صنعت بریس

بازدید جناب آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از شرکت بتون صنعت بریس

مدیر عامل شرکت بتون صنعت بریس در مراسم بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از این کارخانه:
رکورد تولیدات تراورس بتونی خطوط ریلی کشور را خواهیم زد

با حضور دکتر ستاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد علمی نخبگان کشور طرح بزرگ و صنعتی کارخانه تولید تراورس های بتونی خطوط ریلی کشور در استان مورد بازدید قرار گرفت.در این بازدید تنی چند از مسئولین کشور به همراه استاندار همدان آقای مهندس نیکبخت آقای دکتر ستاری را همراهی نمودند.

شرکت بتون صنعت بریس همدان یکی از بهترین واحدها در حوزه تولید خطوط راه‌آهن شهری و بین‌شهری است که توانسته در کشور منشأ تحولات بزرگی باشد.

اين شرکت بر پايه چشم‌انداز توسعه صنعت حمل و نقل ريلي با سرمايه‌گذاري مبلغي بيش از 400 ميليارد ريال در آبان ماه سال 88 کلنگ زني و بعد از 27 ماه در بهمن ماه سال 90به بهره‌برداري آزمايشي رسيد و در سال 91 به طور رسمي آغاز به کار کرد. شرکت بتون صنعت بریس بر پایه چشم‌انداز توسعه صنعت حمل‌ونقل ریلی توانمندی منحصر به فردی را برای نخستین‌بار در کشور به منظور تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت ایجاد کرده است تا بستری آسان، ایمن و مقرون به صرفه برای نیاز شبکه حمل و نقل ریلی در بخش‌های مسافربری و باری در اقصی‌نقاط کشور مهیا شود.در این راستا هم اکنون شرکت بریس با تکیه بر دانش و توانمندی تیم دانش‌بنيان مهندسی خود امکان تولید تراورس‌هایی با قابلیت پشتیبانی خطوط ریلی سریع‌السیر با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت و خطوط ریلی با ظرفیت بار محوری 30 تن را داراست.

شرکت بریس پس از 10 سال تحقیق و مطالعه گسترده علمی و بر پایه تخصص آقای مهندس حسین میرابیان به عنوان مدیر عامل شرکت با تجربه 30‌ سال تولید انواع قطعات پیش‌ساخته بتونی و همکاری آقای دکتر تدین ریاست انجمن بتون کشور به عنوان رئیس هیأت مدیره به اتفاق همکاران متخصص جوان شرکت و برخورداري از تيم R&D این توان را در خود دید تا از سیستم نوین تولید تراورس بتونی به روش Continuous Long Line Method استفاده کند تا هم به مقدار قابل ملاحظه‌ای در زمان و مصرف انرژی صرفه‌جویی کند و هم با بهره‌گیری از امکانات نوظهور این روش تحولی عظیم در سطح کیفیت و کمیت تراورس ایجاد کند.

 این شرکت به تازگی  با دستیابی به ظرفیت تولید سالانه 800 هزار عدد انواع تراورس مورد نیاز خطوط ریلی راه‌آهن و متروی شهری در کارخانه‌های خود، بخش مهمی از نیاز کشور را تأمین می‌کند.همچنین بر پایه نیاز مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی این محصول امکان ساخت انواع تراورس‌ با عرض خط و یراق‌آلات مختلف را داراست که این توانمندی برای نخستین‌بار در کشور رقم می‌خورد.

معاون اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار همدان در جریان بازدید از این کارخانه گفت: شرکت بتون‌صنعت بریس از موفق‌ترین طرح‌های دانش‌بنیان کشور است که علاوه بر نیاز داخلی کشور نیازهای کشورهای دیگر را نیز در حوزه صنعت ریلی تأمین می‌کند.

رضا قیاسی اظهار کرد: ظرفیت تحمل بار با تکنولوژی جدید این شرکت از 22.5 تن به 30 تن افزایش پیدا کرده و سرعت قطارها در خطوط ریلی قبلی که 100 کیلومتر بود هم‌اینک به سرعت 200 کیلومتردر ساعت افزایش یافته است. که دستاورد جدیدی برای صنعت حمل‌ونقل کشور محسوب می‌شود. در ادامه مدیرعامل شرکت بتن‌صنعت بریس با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص اینکه "برای توسعه کشور ظرفیت و مقدار خطوط ریلی باید افزایش پیدا کند" گفت: محصول جدید شرکت هم‌اینک با نام تراورس بتونی HA110 برای بار محوری 30 تن تولید می‌شود .

میرابیان گفت: در راستای عمل به فرمايشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالي) و تأکید ايشان به اقتصاد مقاومتی شرکت بریس عمده ی مواد اولیه خود را از استان تأمین می‌کند و علاوه بر 130 نفر شاغل فعلی در همدان، 70 نفر هم در مترو تهران مشغول به کار کرده است که به زودی با طرح توسعه این صنعت رقم اشتغال از 200 نفر به 300 نفر خواهد رسید.

وی از در حال نصب بودن خط جدید خبر داد و افزود: در اطراف شهر همدان 2 کارخانه بسته‌بندی و پالت به ظرفیت 30 نفر كارگر و تأمین پالت را در دستور کار دارد. همچنین برای تأمین شن و ماسه هم 2 واحد توليدي با اشتغال 70 نفر فعال است که روزانه هزار تن شن و ماسه شركت بريس را تأمين مي‌کنند.

مدیرعامل شرکت بریس نیز اظهار کرد: شرکت بتون صنعت بریس به عنوان یکی از تامین کنندگان زیر بنایی در صنعت بتون تلاش خود را برای عرضه زیر ساختهای خطوط انتقال نیرو  نیز بیش از چند دهه معطوف نموده است.

وی گفت: هدف این شرکت گسترش توانایی خود برای حمایت از پروژه‌های عمرانی در خاورمیانه بویژه در سیستمهای راه‌آهن می‌باشد.

 میرابیان افزود: با عنایت و توجه مدبرانه معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری جناب آقای دکتر ستاری به هرچه بیشتر توانمندسازی شرکت های دانش بنیان و همراهی و حمایت های همه جانبه ریاست محترم صندوق نوآوری و شکوفایی، ظرفیت تولید این شرکت که تعداد 1000 عدد تراورس بود با نصب خط تولید جدید روزانه 2000 عدد تراورس تولید می‌کند و قرار است در هدف‌گذاری بعدی ظرفیت تولید به يک میلیون  تراورس در سال برسد که با این ظرفیت رکورد تولید کننده ی تراورس را در دنیا خواهد زد.

وی کل مساحت این مجموعه را 8 هکتار اعلام کرد و گفت: کل سالن خط تولید 11 هزار مترمربع است که 8 خط تولید در این مجموعه به تولید محصول می‌پردازد و ما به دنبال خط جدیدی هستیم که تولیدات تراورس را به 3000 عدد در روزبرسانيم.

میرابیان اظهار کرد: هدف‌گذاری ما این است که در دو سال آینده به کشورهای CIS شامل آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرات داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خطوط قبلی تولید تحمل بار 20 الی 22.5 تن را داشت و با عنایت به تصمیم مهم و اثر گذار معاونت فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارتقاء بار محوری خطوط ریلی در راستای افزایش حجم ترانزیت و جابجایی کالا و بار اظهار کرد: هم‌اینک برای نخستین بار در کشور تحمل بار محوری با تولیدات این شرکت به 30 تن رسیده است که این حد برابر با ظرفیت تولیدات جهانی است.

وی ادامه داد: مزیت تحمل بار این است که باعث کاهش مصرف سوخت و نیز جلوگیری از خروج ارز از کشور شده و حمل و نقل و حوادث جاده‌ای را کاهش می‌دهد.

میرابیان اظهار داشت: نخستین خط بارمحوری سنگین 30 تنی برای خط دوم حدفاصل زرین‌شهر اصفهان و بافق یزد به طول 450 کیلومتر تحت مدیریت پروژه های افزایش ظرفیت خطوط راه آهن جمهوری اسلامی در دست اقدام است و تمام خطوط جدید نیز به روش بار سنگین خواهد بود.

وی پیام رهبر معظم انقلاب را سرلوحه كاري خود عنوان کرد و گفت: ایشان فرموده‌اند این شرکت‌های دانش‌بنیان بر مبنای علم کار می‌کنند و ثروت‌آفرینی می‌کنند و خواهند توانست به تدریج اقتصاد کشور را به شکوفایی برسانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قراردادهایی با این شرکت بسته شده است که امیدواریم با تحقق آنها شاهد توسعه خطوط ریلی کشور باشیم.

مدیرعامل شرکت بریس که دستاورد مجموعه کارکنانش فرش زیر پای زائران حرم رضوی نیز شده است در ادامه بیان کرد: خوشحالیم که با کمک نیروهای متخصص و کارآمد خود که جمعی از جوانان شريف و برومند همدان هستند و حمايت همه‌جانبه نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام‌جمعه همدان، مقام ارشد اداري استان جناب آقاي مهندس نيكبخت و همه مسئولان اداري مرتبط توانستیم فرش زائران حرم رضوی را پهن کنیم به همین لحاظ است که پس از 5/1 سال از تولید این محصول برای خط 2 متروی مشهد توفيق استقبال از پرچم رضوی نیز ماه گذشته در مجموعه شرکت بریس مهیا شد.

Date: